۸ نکته بسیار مهم برای طراحی بسته بندی که تمام رقبا را کنار می زند

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

8tips

تمام محصولات بسته بندی شده متفاوت که در طبقات مغازه ها به صف شده اند، برای جذب و جلب توجه مشتری در یک رقابت تنگاتنگ و شدیدی هستند.اگر شما بتوانید با طراحی خود ظرف چند ثانیه نظر مشتری را جلب کنید، شما از لحاظ فروش محصول واقعا توانسته اید تفاوت ایجاد کنید. مشتریان معمول در حقیقت فقط ۱۵ ثانیه برای نگاه کردن به محصولات در طبقه وقت صرف می کنند. شما برای متقاعد و مجاب کردن آنها برای خرید وقت کمی دارید.

 

اما حالا چطور شما می توانید با طراحی خود نظر مشتری را جلب کنید؟

سعی کنید نکات زیر را دنبال کنید

  • مشتریان را در اولین نگاه غافلگیر کنید

اگر شما می خواهید بسته بندی محصول شما نظر مشتری را جلب کند،در طراحی خود از ترکیب اشکال و رنگ های غیر معمول استفاده کنید تا بین بسته بندی محصولات دیگر که کنار محصول شما هستند تفاوت ایجاد بکنید و در میان انبوهی از محصولات برجسته باشید.

اشکال و رنگ های غیر متداول و خاص را انتخاب کن و نقشه و طرح بندی(layout) طراحی خودتان را آنالیز بکنید تا به بهترین ترکیب دست پیدا بکنید.

اگر طراحی شما شامل عکس های آدم ها یا کاراکترهای ساختگی و تخیلی است، شما حتما به نتیجه تحقیق دانشگاه  Cornell علاقه مند می شوید.

این تحقیق نشان می دهد که نمایش آدمها یا کاراکترهای ساختگی و تخیلی در طراحی بسته بندی میتواند در نظر مشتری بسیار جذاب باشد و همینطور می تواند یک ارتباط احساسی بین مشتری و محصول ایجاد بکند. این تحقیق شامل نمایش دو ورژن از یک جعبه کورن فلکس است که فقط یک در تفاوت در ظاهر این جعبه ها است.

در ورژن A خرگوش مستقیم به ما نگاه می کند و در ورژن B  خرگوش به محصول نگاه می کند.

در ورژن A نگاه مستقیم خرگوش به مشتری یک ارتباط بصری ایجاد می کند که می تواند به عنوان استراتژی مکمل بر خرید مشتری تاثیر بگذارد و وفاداری و صداقت برند را به نمایش بگذارد. ولی در این ورژن با توجه به ایجاد ارتباط بصری بین کاراکتر و مشتری، ممکن است که توجه مشتری از روی محصول به سمت کاراکتر بیشتر جلب بشود.

در ورژن B با اینکه ارتباط بصری بین کاراکتر و مشتری ایجاد نمی شود و ممکن است در لحظات اول نظر مشتری را جلب نکند ولی توجه و نگاه کاراکتر به محصول، نظر مشتری را بیشتر به سمت خود محصول سوق می دهد و می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

8tips

  • نقاط قوت محصول را برجسته کنید

مشخص کنید نقاط قوت محصول شما چه چیزهایی هستند، ارزش های بیشتر محصول شما که در رقابت با محصولات دیگر مقایسه می شود و دلایلی که چرا یک مشتری باید محصول شما را بخرد.

اگر شما بتوانید در طراحی بسته بندی خود این موارد را به همدیگر مرتبط کنید، می توانید بهترین نتیجه گیری را داشته باشید. می توانید به مشتری انگیزه بدهید و تشویقش کنید که محصول شما را وارد سبد خرید خود بکند.

  • یک بسته بندی کاربردی و قابل استفاده طراحی کنید

خیلی از مشتریان به جنبه کاربردی بسته بندی محصول توجه می کنند. اگر شما یک بسته بندی را طراحی کردید که برای مشتری پس از مصرف محصول کاربرد دارد، به عنوان مثال برای ذخیره کردن و نگهداری چیزها، قابلیت مصرف سوختی یا قابلیت نگهداری محصول به مدت طولانی تری، شما باید این ویژگی را روی بسته بندی محصول به نمایش بگذاری.

  • از فونت های خوانا استفاده کنید

فونت هایی را که خواندنش آسان است انتخاب کنید و بین نوشته ها و تصاویر، توازن وتعادل برقرار کنید. ارتباط نوشتاری شما بسیار ضروری و مهم است. آیا تا به حال دیده اید یک بسته بندی محبوب از متن زیاد برای نمایش استفاده بکند؟

  • محصول را در بسته بندی خود را به نمایش بگذار

اگر محصول شما از لحاظ بصری زیبایی دارد، شما بهتر است که بسته بندی خود را طوری طراحی کنید که بسته محصول را در قسمتی به نمایش بگذارد(پنجره) و نظر مشتری را جلب بکند.( به عنوان مثال اگر شما برای خوراکی هایی مانند: دراژه های رنگی و یا پاستیل در حال طراحی بسته بندی هستید)

  • 8tipsحواس پنج گانه را برانگیزید

آیا شما می دانید که می توانید از کاغذهای معطر که با لمس آنها بوی خوشآیندی پخش می شود، استفاده کنید؟ آیا شما می دانید علاوه بر این می توانید ازمتریال های لمسی مانند : مخملی، براق، دارای بافت، مات، برجسته شده و یا حکاکی شده استفاده کنید؟

استفاده از این متریال ها می تواند با بیشتر جلب کردن توجه به بسته بندی و ایجاد ارتباط قوی تری در مقایسه با دیگر رقبا، مشتری را غافلگیر و جذب کند.

  • 8tipsمشتری را خاطر جمع کنید

مطمئن بشوید که با اضافه کردن تمام اطلاعات مربوط کیفیت محصول مشتری را خاطر جمع می کنید به خصوص اگر شما در حال کار کردن بر روی طراحی بسته بندی یک برند جدید یا تازه شناخته شده هستید. باید توجه بکنید به اینکه آیا این برند جدید، گواهینامه و یا جایزه ای دارد؟ آیا شما می توانید با افزودن نتیجه آزمایش دانشگاهی یا بهداشتی تضمین بکنید که این محصول دارای چه مزایا و منافعی برای مشتری دارد؟ آیا محصول ضد حساسیت است و آیا برای رژیم های مختلف مناسب است؟ اگر جواب شما مثبت باشد، حتما این جزئیات را در طراحی خود برجسته کنید. با این کار ارزش و کیفیت محصول را برای مشتری به بهترین نحو نمایش می دهید.

  • نشان بدهید که محصول شما طرفدار و حامی محیط زیست و حیوانات است

مسئله حمایت از محیط زیست و حیوانات به عنوان دغدغه ای برای مشتریان به سرعت در حال افزایش است. اگر بسته بندی محصول و یا خود محصول ویژگی های حمایت از محیط زیست و حیوانات را داشته باشد مثل اینکه از انرژی های پاک برای ساخت محصول استفاده شده باشد و یا اگر بسته بندی شما قابل بازیافت است، حتما این ویژگی ها را در متن طراحی خود اضافه کنید.

 

نتیجه

بسته بندی اغلب اولین نکته ای است که با مشتریان ارتباط برقرار می کند وبرانتخاب آنها تاثیر می گذارد. در حقیقت اولین چیزی که دیده و لمس می شود قبل از اینکه مشتری به محصول برسد بسته بندی آن است. به همین خاطر است که طراحی تاثیرگزار برای بسته بندی محصول می تواند به طور فوق العاده ای به موفقیت فروش محصول کمک کند.

 

 

 

 


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *