اصطلاح CPG Categories در بسته بندی به چه معناست؟

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

CPG

CPG مخفف Consumer packaged goods یا کالاهای بسته بندی شده مصرفی است.

اصلاح CPG Categories به معنای طبقه بندی کالاهای بسته بندی شده مصرفی است.

منظور از کالاهای بسته بندی شده مصرفی، کالاهایی هست که مشتری به طور روزانه یا روتین برای خانه یا مصرف شخصی خریداری میکند. بعنوان مثال این کالاها میتوانند مواد غذایی یا خوراکی، نوشیدنی، محصولات آرایشی و بهداشتی باشند که مشتری هرروزه به آنها احتیاج دارد.

طبقه بندی این کالاها به این صورت رتبه بندی میشوند که در فروشگاه ها کدام محصولات پرفروشترین و پردرخواست ترین هستند و بالعکس کدام محصولات سهم کمتری در فروش دارند و به همچنین کدام محصولات درصد فروش بیشتر یا کمتری نسبت به سال گذاشته داشته اند.

در کشورهای مختلف هر سال این طبقه بندی ها بر اساس خرید مشتری ارزیابی میشوند و هر سال این رتبه بندی ها به اشتراک گذاشته میشوند. در تصویر پایین نمونه ای از این طبقه بندی رو که مربوط به سال ۲۰۱۸ در کشور امریکا است رو مشاهده میکیند.

CPG اهمیت ویژه ای که این طبقه بندی میتونه در طراحی گرافیک و بسته بندی داشته باشه رونمیشه نادیده گرفت.

پرفروشترین محصول در این طبقه بندی میتونه برای طراح گرافیک و بسته بندی این موضوع رو مشخص کنه که رقابت تنگاتنگی بین برندهای مختلف این محصول هست. با روشن شدن این موضوع طراح باید برای محصول خود بسته بندی متفاوت و متمایز طراحی کند تا بتواند نظر مشتری رو جلب کرده و وارد سبد کالاها شود.

کم فروشترین محصول هم در این طبقه بندی میتونه نشان دهنده بهترین فرصت برای طراحان گرافیک و بسته بندی باشه که با طراحی خلاقانه و منحصر به فرد فروش محصول رو بالا ببره  و توجه مشتریان بیشتری رو جلب کنه.

 

 

 


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *