RRP/SRPدر بسته بندی

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

RRP-SRP

RRP/SRPدر بسته بندی

RRP مخفف Retail-ready packaging یا بسته بندی آماده خرده فروشان و SRP مخفف  Shelf-ready packaging یا بسته بندی آماده قفسه می باشد.

 

بسته بندی ثانویه یا Secondary packaging

هدف از این امر می تواند محافظت از محصول در هنگام حمل باشد. این بستگی به نوع بسته بندی داخلی و مورد نیاز شما دارد. در بعضی موارد نیز می تواند برای اهداف لجستیکی و شناسایی استفاده شود.

بسته بندی ثانویه می تواند به شکل SRP / RRP (بسته بندی آماده یا خرده فروشی آماده ) باشد.

بسته بندی ثانویه نیز می تواند فرم جعبه بیرونی که مثلا بطری ها یا قوطی های شما داخل ان است را به صورت واقعی روی بسته بندی به مشتری نشان دهد.

امروزه گرایش تولیدکنندگان به بسته بندی آماده خرده فروشی (RRP) سبب ایجاد علم جدیدی در زمینه بسته بندی شده است. به طور خلاصه بهینه سازی بسته بندی را می‌توان به این مفهوم خلاصه کرد که “چگونه قفسه های مرتبی را بچینیم” با این روش می توان اندازه مطلوب یک بسته با توجه به اندازه مناسب قفسه، همچنین نرخ فروش و دوباره پر کردن را محاسبه کرد که این روش در ارزیابی های تولید و بهینه‌سازی بسته بندی محصول به تولیدکنندگان بسیار کمک می‌کند.

RRP برای مشتریان و خرده فروشان مزایای زیادی دارد. برای خرده فروشان این امکان را فراهم کرده که با استفاده از این روش قفسه ها را در سریعترین زمان ممکن بچینند و به راحتی در دسترس مشتریان قرار دهند.
با بهینه‌سازی بسته‌بندی، عملکرد بسته بندی خود را در هر مرحله از چرخه عرضه، از زمان ارسال تا جای گیری در قفسه ها به راحتی ارزیابی می کنید و با این روش هنگامی که خریدار تصمیم می گیرد کدام محصول را خریداری کند انتخاب را برایش آسان می کنید.

ویژگی های بسته بندی آماده خرده فروشان (RRP)

  • امکان قرار دادن بیشتر محصول در محدوده ی مشخص شده در قفسه
  • پر کردن سریعتر در فروشگاه
  • دسترسی راحت
  • امکان صادرات راحت تر با کارتن بسته بندی صادراتی RRP
  • افزایش خرید و فروش
  • قابلیت مشاهده محصول و ناوبری آسان برای خریداران
  • استفاده از پالت های کمتر در بسته بندی
  • کاهش تردد خودروی تحویل در جاده ها
  • بسته بندی کارآمد، خودکار یا غیر خودکار

یکی از ویژگی های مهم بسته بندی آماده خرده فروشان در کارتن بسته بندی صادراتی است، با این روش پالت های بسته بندی تعداد بیشتری محصول را در خود جای می دهد و ارسال حجم بالایی از محصول را با کمترین تردد در مسیرهای زمینی و دریایی و هوایی میسر می کند، همین امر در کاهش هزینه های حمل و نقل بسیار موثر است.

 

مزایای بسته بندی آماده خرده فروشان

از آنجا که خرده‌فروشان از اصلی‌ترین منابع درآمدی شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی و صنعتی هستند، برای پاسخگویی به تقاضای آنان، شرکت‌ها بطور مداوم در تلاش هستند تا تغییراتی در بسته‌بندی به وجود آورند تا برای خرده‌فروشی‌ها بهینه شود (بسته‌ بندی برای خرده‌ فروشی RRP شود).

با توجه به اینکه هزینه‌های عملیاتی در خرده فروشی‌ها بخش‌ عظیمی از کل هزینه‌های آنها را شامل می‌شود، آنها همواره تلاش می‌کنند تا راهکارهایی برای کاهش هزینه‌های خود پیدا کنند.

در چند سال گذشته، خرده‌فروشان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند با کاهش ساعتی که صرف پرکردن موجودی محصولات داخل قفسه‌ها که در معرض دید عمومی مشتریان قرار دارد، مقدار قابل توجهی از هزینه‌های خود را کاهش دهند. بر همین اساس، کارخانه‌ها و شرکت‌های عمده فروش، برای پاسخ به این موضوع سراغ RRP رفته‌اند.

 

مزایا

  • به راحتی پیدا شود.
  • به آسانی باز شود.
  • به آسانی در قفسه چیده شود.
  • به آسانی دفع/ باز یافت شود.
  • به آسانی خرید شود.

از جمله RRP این است که به شما در هنر بازاریابی و برندینگ بسته بندی بسیار کمک می کند. با استفاده از این روش به صورت هوشمندانه ای خریدار را به سمت انتخاب محصول خود سوق می دهید و نرخ فروش خود را بالا می برید. کسانی که از روش RRP استفاده می کنند، یعنی به اهمیت بسته بندی در رفتار مصرف کننده پی برده اند و می دانند که استفاده از روش های علمی جدید در صنعت بسته بندی در بالا بردن نرخ فروش محصول تاثیر چشمگیری دارد.


مطالعه بازاریابان در مورد اهمیت به بسته بندی در رفتار مصرف کننده منتج به نتایج شگفت آوری در صنعت بسته بندی شده و در صنعت طراحی و بسته بندی انقلابی عظیم به پا کرده و در نهایت تغییرات زیادی را در خرده فروشی و صنایع گوناگون به وجود آورده است.

این تغییر بسته‌ بندی برای خرده‌ فروشی ها، منافع زیادی را هم برای خرده‌فروش و هم برای نام تجاری دارد که عبارتند از:

     ۱– شما را وادار به بررسی همه جانبه می‌کند.

طراحی بسته‌بندی اولیه بر روی بسته‌بندی ثانویه و بهینه‌سازی پالت تاثیر دارد. در حقیقت با RRP شما در‌می‌یابید در طول سفر محصول در انبار و قفسه چگونه نگهداری می‌شود و همین موضوع از هزینه‌های ناشی از خسارت محصول پس از خط تولید جلوگیری می‌کند.

     ۲– موجودی انبار شما پایان نمی‌یابد.

بارگیری سریع و آسان این امکان را به شما می‌دهد که همیشه در انبار کالا موجود داشته باشید. از سوی دیگر نیروی انسانی کمتری صرف چینش کالاها می‌شود که باعث می‌شود چشمان بیشتری دنبال نام تجاری شما باشد.

     ۳– زباله را کاهش می‌دهد.

بسته‌بندی هوشمندانه که هدف آن کاهش ضایعات است باعث می‌شود که شما مواد کمتری برای بسته‌بندی محصول وارد کنید و از آن طرف خرده‌فروشان هم زمان و پول کمتری هنگام خروج از چرخه و دفع آن صرف ‌کنند.

     ۴– عرضه را افزایش می‌دهد.

اینکه طراحی محصولتان در قفسه به دلیل RRP، محکم و قابل چیدمان به صورت انبوه باشد، تضمینی برای خراب نشدن و شکیل بودن محصول است. به این صورت از نازیبایی و درهم و برهم بودن محصول در قفسه جلوگیری می‌کنید.

 

اگر تاکنون به تغییر بسته‌بندی محصولات خود فکر نکرده‌اید، بهتر است بررسی کنید که چگونه می‌توانید با تغییر بسته‌بندی محصولات خود به خرده فروشی‌هایتان کمک کنید.

 

خرده‌فروشان ، به‌ویژه فروشگاه‌های بزرگ، سوپرفروشگاه‌ها و کلوپ‌های انبار ، مقادیر زیادی از کالاهای مصرفی را سریع  می‌فروشند . خرده فروشان اغلب از محصولات می خواهند که در بسته بندی های آماده عرضه شوند تا با صرفه جویی در هزینه های نیروی کار، هزینه های انبارداری را کاهش دهند.

انواع 

با توجه به این واقعیت که محصولات مختلف زیادی وجود دارد که باید در یک SRP بسته بندی شوند، محصولات را می توان با راه حل های مختلفی تحویل داد.

سینی قفسه 

محلول های SRP که می توانند در قفسه قرار گیرند، عمدتاً از مقوای راه راه ساخته می شوند. به طور کلی، اینها از یک سینی (بسته بندی ثانویه) و یک پوشش (درپوشی که از محصول محافظت می کند) تشکیل شده است. روکش را می توان به راحتی با یک سوراخ از سینی جدا کرد.  گاهی اوقات پوشش سینی یک فیلم شفاف است که از محصولات در برابر تأثیرات مکانیکی و اقلیمی محافظت می کند.

سینی پلاستیکی قابل استفاده مجدد 

علاوه بر SRP ساخته شده از مقوا راه راه، بسته بندی می تواند از مواد قابل استفاده مجدد مانند پلاستیک نیز ساخته شود. چنین ظروف پلاستیکی را می توان دوباره به طور مستقیم در فروشگاه استفاده کرد. همچنین در صورت عدم امکان استفاده مجدد، ظروف را می توان به تولید کننده بازگرداند.

واحد بازرگانی 

واحدهای تجاری نشان دهنده نوع دیگری از راه حل های SRP هستند. آنها برای قرار دادن ثانویه استفاده می شوند. به طور معمول، کالاهای تبلیغاتی یا محصولات سریع السیر در یک واحد تجاری ارائه می شود. تعداد زیادی از محصولات را می توان در یک واحد تجاری قرار داد. بنابراین، واحد تجاری به عنوان SRP عمل می کند.  مکان‌های ثانویه می‌توانند باعث خریدهای ناگهانی شوند.  اغلب، پالت های رول آپ، به نام دالی، به عنوان پایه ای برای واحدهای تجاری استفاده می شود. پالت های نورد کارکرد واحدهای تجاری را تسهیل می کند و انعطاف پذیری را افزایش می دهد.

اهمیت بسته بندی آماده در قفسه 

بسته بندی آماده در قفسه در بسیاری از بخش های بازار، از جمله داروهای بدون نسخه، در حال رشد است.  به فروشگاه‌های خرده‌فروشی کمک می‌کند تا در هزینه کار و مواد بسته‌بندی صرفه‌جویی کنند. همچنین شناسایی محصولات بسته بندی شده را برای مشتریان آسان تر می کند و در نتیجه فروش بهتری را به همراه دارد.

 

 

 

 

 


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *