تفاوت packing و packaging  چیست؟

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

تفاوت  packing و packaging  چیست؟

هر دو این کلمات به معنای بسته بندی می باشد ولی مفهوم این دو کلمه باهم متفاوت است.

Packaging پروسه خلق یک کاور برای محصول است که باعث شناسایی برند می شود و همچنین ایمنی و امنیت محصول را تضمین می کند.

Packing پروسه کاور کردن یا پک کردن محصولات بسته بندی شده است با هدف محافظت کردن این محصولات در حین حمل و نقل و یا نگهداری در انبار.

 

خیلی آسان می توان دید که چرا این دو کلمه گیج کننده هستند. اول از همه اینکه هر دو این کلمات با کلمه pack شروع میشوند. از یک نگاه نزدیک تر به هرکدام از این کلمات می توان متوجه شد که هر دو از لحاظ وظیفه باهم متفاوت هستند ولی بطور کلی هر دو دست در دست هم پیش می روند.

تفاوت packingوpackaging چیست؟Packaging چیست؟

Packaging یک پروسه ای است از انتخاب متریال و طراحی شکل برای بسته محصول و به همچنین طراحی گرافیک روی بسته محصول برای شناسایی برند و اطلاعات محصول.

یک packaging خوب فقط این نیست که از محصول محافظت بکند بلکه باید طوری طراحی بشود که مشتری ها رو به سمت محصول جذب کند و باعث فروش بالای محصول بشود.

Packaging یک ابزار ضروری برای بالا بردن فروش در مارکتینگ است. بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان برند از طراحی های جذاب برای محصول هایشان استفاده می کنند تا نظر مشتری را جذب کنند و یک رابطه بصری بین مشتری و محصول برقرار کنند.

بطور کلی packaging دو هدف را دنبال میکند. یک، طراحی و انتخاب متریال مناسب برای پک کردن محصول جهت محافظت و ایمنی. دوم، طراحی گرافیک بر روی بدنه پک برای شناسایی برند و اطلاعات محصول.

محصولاتی که در پک های چشمگیر هستند اغلب فروش بالایی دارند، packaging یک صنعت تخصصی است که شامل محافظت محصول و تبلیغات ارزش های محصول از طریق طراحی گرافیگی خلاقانه است.

در انتخاب بهترین متریال برای پک کردن محصول موارد زیادی باید در نظر گرفته بشود مانند: وزن، محتوا و اندازه یا مقدار محصول.

در طراحی گرافیک روی بدنه پک هم موارد مهمی باید رعایت شود مانند: لوگو، اطلاعات محصول و به همچنین رنگها و اشکال مناسب و جذاب است.

Packaging یک قسمت حیاتی و واجب در تصمیم گیری خرید محصول است، بویژه هنگامی که فروشندگان محصول، طبقات فروشگاه خود را با محصولات بسته بندی شده جذاب و متفاوت چیدمان می کنند.

Packing چیست؟

پروسه ساخت یک محفظه و یا باکس مناسبی است برای انتقال و ارسال محصولات بسته بندی شده و یا نگهداری آنها در انبار.

روش های متفاوتی استفاده می شود برای packing، مانند: کاور کردن(covering)، لایه بندی(cushioning)، مقاوم سازی در برابر هواweather proofing))، آب بندی و درز گیریsealing)).

یک packing ایده آل از شکسته شدن، نشتی، ضرب دیدگی و خرابی محصولات بسته بندی شده محافظت میکند.

متریال هایی که برای packing استفاده میشود معمولا میتوانند انواع مقواها، سلفون، فوم و یا پوشش هاس نایلونی حباب دار باشند.

نتیجه: Packing عملی است که بوسیله اشخاص و یا ماشین انجام می شود تا محصولات بسته بندی شده را پک کرده و برای تحویل آماده کند.

مرحله packing بعد از مرحله packaging انجام می شود و مواردی که در این مرحله لحاظ می شوند عبارتند از: انتخاب متریال مناسب با توجه به تعداد و وزن محصولات بسته بندی شده و به همچنین فیت بودن آنها در یک پک با سایز استاندارد.­­­

تفاوت packingوpackaging چیست؟


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *