جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom box

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom box

جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom box

از جمله جعبه هایی که امروزه مورد توجه عده بسیاری از افراد قرار گرفته است، جعبه ته قفلی می باشد. به زبان ساده جعبه یا کارتن ته قفلی جعبه ای است که در مونتاژ آن هیچ گونه چسب یا منگنه به کار نمی رود و کارتن با تا کردن خطوط از قبل مشخص شده بر روی مقوا ساخته می شود. از کارتن های ته قفلی بیشتر در موارد سبک و قابل حمل استفاده می شود. به عنوان مثال به صورت کارتن توت فرنگی در تره بار کاربرد زیادی دارد.

 

جالب است بدانید بسته بندی های خلاقانه که عموما RSC با کف چفت شونده (جعبه ته قفلی) هستند امروزه به بخشی جداناپذیر در صنعت بسته بندی تبدیل شده اند؛ زیرا هرچه بسته بندی خلاقانه تر باشد برای مشتری جذاب تر است و کشش بیشتری به سمت خرید آن محصول در افراد ایجاد می کند.

از طرفی کارتن های ته قفلی به دلیل طرح های متنوع و زیاد و اسمبل کردن راحت بسیار مورد توجه صاحبان کسب و کار های کوچک قرار گرفته است و یک تولید کننده می داند که توجه به این امر در سرعت گرفتن فروش و کسب مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا عامل بسیار مهمی به شمار می رود.

تولید جعبه ته قفلی

جعبه های ته قفلی عموما در تیراژ بالا بنا به سفارش مشتری ساخته می شوند. سرهم بندی کردن  این جعبه ها با خود مشتری است. بیشتر در جعبه شکلات، پیتزا و مواد غذایی و شیرینی و …. می توانید این جعبه ها را ببینید. در زیر یک نمونه جعبه فانتزی شکلات و شیرینی را مشاهده می کنید که RSC با کف چفت شونده است.جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom box

یکی از انواع کارتن ته قفلی کارتن دایکاتی است. این کارتن معمولا از کارتن ۳ لایه یا کارتن ۵ لایه تشکیل شده و بسته به نیاز مشتری و سنگینی وزن محصولی که قرار است درون جعبه ته قفلی قرار گیرد مشخص می شود.
معمولا برای محصولاتی که وزن و حجم کمتری دارند از کارتن سه لایه و بالعکس برای محصولاتی که سنگین تر و حجیم تر هستند از کارتن پنج لایه استفاده می کنند. برای مثال در اسباب کشی برای بسته بندی وسایل سنگین مثل ظروف چینی از کارتن پنج لایه استفاده می شود و برای بسته بندی وسایل سبک برقی از کارتن سه لایه.

مزایای خرید جعبه ته قفلی

از مزایای خرید جعبه قفلی می توان گفت :

  • در زمان تولید کارتن صرفه جویی می کند.
  • منعطف در طراحی و ساخت
  • نیاز به چسب و سایر مواد مصنوعی مضر برای محیط زیست ندارد
  • کاملا به صورت اتوماتیک در محیطی بهداشتی بدون دخالت دست تولید می شوند
  • در صنایع خرده فروشی ، میوه و تره بار، شیرینی و شکلات و…. به کار می روند
  • بازیافت راحت

اینها فقط بخشی از مزایای خرید جعبه قفلی هستند. به طور کلی این جعبه برای صاحبان صنایع نو پا و کسب و کار های تولیدی قطعات سبک، بسیار کارامد می باشد.

جعبه ته قفلی چگونه ساخته می‌شود ؟

RSC با کف چفت شونده (کارتن ته قفلی) از مواد موج دار ساخته شده است. در این نوع جعبه برای قفل کردن کف از چسب نواری استفاده نمی‌شود و به قول معروف با شمارش ۱، ۲ ،۳ جعبه مورد نظر آماده می‌شود.

 

کارتن ته قفلی به هیچ‌وجه نیاز به چسب نواری در بخشی که روی زمین قرار می‌گیرد ندارد و لازم نیست که از قبل به جعبه چسب بزنید. RSC با کف چفت شونده (ته قفلی) طوری طراحی شده است که به راحتی تا شده و در هم قفل شود. در حقیقت RSC با کف چفت شونده (ته قفلی) با هدف مونتاژ سریع تولید می‌شود و میزان مصرف چسب نواری آن نصف یک جعبه RSC است.
جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom box

برای اینکه یک RSC ( کارتن ته قفلی ) را مونتاژ کنید باید:

  • بزرگترین قسمت (مربعی یا مستطیلی) کف را تا کنید.
  • قسمت‌های (مربعی یا مستطیلی) موجود در دو انتها را نیز تا کنید.
  • قسمت (مربعی یا مستطیلی) پایینی باقی مانده را تا کنید. به مرکز آن فشار وارد کنید تا زبانه داخل شکاف قفل شود.

جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom boxRSC با کف چفت شونده (ته قفلی) برای مونتاژ شدن نسبت به یک جعبه RSC  استاندارد زمان کمتری نیاز دارد و تقریبا زیر ۵ ثانیه دست می‌شود. این یک گزینه بسیار قابل توجه است چراکه در دراز مدت به واسطه حذف هزینه‌های چسب و نیروی انسانی در هزینه‌های شما صرفه جویی می‌شود.

از سوی دیگر درست است RSC به کف چفت شونده (ته قفلی) نسبت به RSC استاندارد مواد بیشتری مصرف می‌کند و زبانه‌ها به جای اینکه در وسط به هم بپیوندند، مقداری بلندتر در نظر گرفته‌ می‌شوند تا در هم قفل شوند و این کار قیمت کارتن را گرانتر می‌کند. اما این افزایش قیمت با توجه به اینکه در مصرف چسب و نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌شود، در کوتاه مدت جبران می‌شود. اگر شما دنبال توزیع و حمل محصولات سبک و حجیم هستید، RSC با کف چفت‌ شونده (ته قفلی) گزینه مناسبی است. برای یک بسته‌بندی حجیم و با تعداد بالا و وزن سبک تا متوسط، RSC با کف چفت شونده (ته قفلی) گزینه مناسبی است.

 

جعبه ته قفلی با دسته نگهدارنده

یکی از پر کاربرد ترین این کارتن ها، جعبه مقوایی آویز دار ته قفلی است. این جعبه ها در اکثر خرده فروشی ها برای بسته بندی محصولات سبک (مثلا در صنف فروش تجهیزات موبایل در بسته بندی کابل ها و سیم های موبایل، انواع گلس و قاب و… ) به کار می روند. جعبه مقوایی آویز دار ته قفلی را در رگال های مخصوص آویزان می کنند تا مشتری بتواند راحت آن ها را کنار زده و محصول دلخواه خود را انتخاب کند. در شکل زیر یک نمونه جعبه مقوایی آویز دار ته قفلی را مشاهده می کنید.

 جعبه های ته قفلی یا لاک باتم lock bottom box

جمع بندی

در نهایت باید بدانید در یک خرده فروشی، آنچه که محصول شما را به خوبی به مشتری ارائه می کند، یک بسته بندی شکیل و زیباست. فرقی ندارد این بسته بندی برای لوازم یدکی باشد یا برای محصولات خوراکی! مهم این است شما بتوانید با کمترین هزینه و بهترین طراحی، در بلند مدت در بازار رقابت ها مانا شوید.

همچنین حالا که توجه به محیط زیست و اثرات مخرب چسب ها و پلاستیک ها در طبیعت زیاد شده استفاده از کارتن ته قفلی،هم بسیار در مصرف چسب و پلاستیک صرفه جویی می کند و هم قابلیت بازیافت بالایی دارد که به نوبه خود بسیار در کاهش آلاینده های زیست محیطی موثر است. همچنین با کم شدن هزینه نیروی انسانی بسته بند، می توانید این هزینه را به بالا بردن کیفیت محصولتان اختصاص دهید. رعایت تمامی این موارد کوچک باعث بالا بردن رضایت طیف وسیعی از مشتریان خواهد شد و این کار شما را برای فروش محصولتان راحت تر می کند.

 


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *