۴ نکته ضروری برای بسته بندی محصولات استارت‌آپ ها

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

4 نکته ضروری برای بسته بندی محصولات استارت‌آپ ها

 ۴ نکته ضروری برای بسته بندی محصولات استارت‌آپ ها

به عنوان یک استارت‌آپ به احتمال زیاد با چالش های بسیاری مواجه هستید و انتخاب بسته‌بندی برای محصولات یکی از این چالش ها است. به هنگام انتخاب بسته بندی باید عوامل متعددی را مدنظر قرار دهید که از آن میان می توان به بودجه تعریف شده برای خرید بسته بندی، ارزش بسته بندی به عنوان یک ابزار بازاریابی و فضای موجود در انبارتان اشاره داشت. باید زمان زیادی را صرف فکر کردن درباره جنبه های مختلف بسته بندی کنید چرا که اگر این کار را به درستی انجام دهید، نتیجه کار نتیجه مثبتی بر روی کسب و کار شما دارد، می‌تواند سود شما را در هر سفارش افزایش دهد، باعث شود برند شما بیشتر دیده شود و مشتریان از برند شما راضی تر باشند.

4 نکته ضروری برای بسته بندی محصولات استارت‌آپ هاهزینه بسته بندی را معقول در نظر بگیرید

بدون تردید این مسئله یکی از مهم ترین نکاتی که باید به عنوان یک استارت‌آپ رعایت کنید و بسیاری از مباحثی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت به بهای بسته بندی ارتباط دارد. روی هم رفته بسیاری از استارت‌آپ ها باید حواسشون به هزینه هایشان باشد و بسته بندی از این قاعده مستثنی نیست. شاید با دیدن بسته بندی های جذاب و زیبا وسوسه شوید و بخواهید آن ها را انتخاب کنید. اما نباید این حقیقت را نادیده بگیرید که این بسته بندی ها گران قیمت بوده و باعث می شوند سود شما در هر سفارش کاهش یابد.

از سوی دیگر ممکن است پیش خودتان فکر کنید با انتخاب ارزان قیمت ترین بسته بندی می توانید سودتان را به حداکثر برسانید، اما این مسئله را هم در نظر بگیرید که با این انتخاب باعث می شوید محصولاتتان آسیب ببینند چرا که این بسته بندی ها نمی توانند آن گونه که باید و شاید از محصول شما محافظت کنند. اگر مشتری محصولی را دریافت کند که آسیب دیده به احتمال زیاد برداشت بدی از شما و برندتان خواهد داشت و تصویر ناخوشایندی از برند شما در ذهن او حک می شود. بکوشید تا میان ظاهر بسته بندی و ویژگی های محافظتی آن و بهایی که باید بپردازید تعادل و توازن خوبی برقرار کنید. یک گزینه ایده آل استفاده کردن از مجموعه محصولات بسته بندی های اقتصادی تیغ و تا است که کیفیت بسیار خوبی دارند و بهای آن ها مقرون به صرفه و اقتصادی است.4 نکته ضروری برای بسته بندی محصولات استارت‌آپ ها

ابعاد بسته بندی هایتان باید اندازه محصول ها باشد

یکی دیگر از نکاتی که باید به هنگام انتخاب بسته بندی مدنظر قرار دهید، اندازه و ابعاد بسته بندی است. باید بسته بندی شما هم سایز و اندازه محصولاتتان باشد. اول باید از شما بپرسیم، محصولاتتان را از طریق یک فروشگاه آنلاین به فروش می رسانید یا یک فروشگاه واقعی و فیزیکی؟ اگر به عنوان یک فروشگاه آنلاین فعالیت می کنید باید این نکته را هم مدنظر قرار دهید که ممکن است برای حفاظت بیشتر از بسته بندی تا در حین حمل و نقل باید مواد محافظتی و بسته بندی خارجی بیشتری مورد استفاده قرار دهید. همان طور که باید برای فروش محصولاتتان کانال مناسبی را انتخاب کنید، باید بسته بندی را متناسب با محصولتان برگزینید، به عنوان مثال بسته بندی لباس و پوشاک با بسته بندی محصولات سرامیکی تفاوت دارد. مهم است که متناسب نیاز محصولتان از مواد محافظتی بسته بندی استفاده کنید و اطمینان یابید محصولاتتان در حین حمل و نقل آسیب نمی بینند. از سوی دیگر نباید زیاده روی کنید یا برای محافظت از محصولاتی که شکستنی، حساس یا آسیب پذیر نیستند از مواد بسته بندی محافظتی بهره بگیرید، چون با این کار هم هزینه هایتان را افزایش می دهید و هم مشتریان را به خاطر دور انداختن این مواد بلااستفاده به دردسر نمی اندازید.

بسته بندی تان را خاص کنید

یک بسته بندی خوب نه تنها از محصولات شما محافظت می کند بلکه کمک می کند متمایز از رقبایتان ظاهر شوید، به مشتریان بگویید چه محصولی در دل بسته بندی قرار گرفته و بکوشید آن ها را تحت تأثیر قرار دهید. برای خودتان یک برند بسازید و اطمینان یابید بسته بندی هایتان خوش می درخشند و یک تصویر عالی از برند شما در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد.

برای داشتن بسته بندی اختصاصی با هزینه ای قابل پرداخت راه های دیگری هم وجود دارند. اگر می خواهید به بسته بندی تان شخصیت دهید اما بودجه تان محدود است می توانید برچسب های کاغذی را امتحان کنید، روی آن یک پیغام بنویسید و با یک مهر طراحی شده و زیبا آن را تزئین کنید. شاید بهتر باشد از لیبل های قابل چاپ با پرینترهای معمولی و استاندارد استفاده کنید و طرح موردنظرتان را با یک  پریینتر چاپ کنید. اگر از همان ابتدا به فکر راهکارهایی مقرون به صرفه برای اختصاصی کردن بسته بندی هایتان باشید، می توانید از بسته بندی هایتان به عنوان یک ابزار بازاریابی بهره بگیرید، متفاوت و متمایز ظاهر شوید و در ذهن مشتریان ماندگار شوید.4 نکته ضروری برای بسته بندی محصولات استارت‌آپ ها

به حد نیازتان بسته بندی بخرید

یکی دیگر از عواملی که باید به هنگام خرید بسته بندی در نظر گرفته شود، نحوه خرید آن است. تردیدی نیست که با خرید عمده بسته بندی می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و بهای هر بسته بندی برایتان ارزان تر تمام شود اما برای انبار کردن این تعداد بسته بندی فضای کافی در اختیار دارید یا باید برای انبار کردن بسته بندی های مازاد برنیازتان هزینه انبارداری بپردازید؟ می توانید بی آن که مجبور باشید بیش از حد بسته بندی خریداری کنید، تخفیف های خوبی از فروشنده بسته بندی بگیرید. فقط باید بتوانید میان بسته بندی های موردنیازتان و بسته بندی هایی که می خرید، یک تعادل و توازن خوب برقرار کنید. وقتی به حدنیازتان بسته بندی بخرید می توانید ویژگی ها و کارآیی بسته بندی ها را ارزیابی کنید و در صورت لزوم انواع متفاوت بسته بندی را امتحان کنید تا مزایا و معایب آن ها را سبک و سنگین کنید. وقتی تعداد سفارش هایتان افزایش یافت می توانید مناسب ترین بسته بندی را برای محصولاتتان انتخاب کرده و و با خرید عمده، بسته بندی را به قیمت بهتری تأمین کنید و سودتان را افزایش دهید.

یک استارت‌آپ باید به مسائل بسیاری فکر کند و شاید بسته بندی و انتخاب آن دغدغه اصلی او نباشد اما مهم است که با نگاهی دیقی و ریزبینانه به این موضوع بپردازید چرا که نقشی اساسی در تجربه مشتری از برند شما خواهد داشت. با مدنظر قرار دادن این ۴ نکته می توانید یک بسته بندی ایده آل برای محصولاتتان طراحی و تولید کنید، از محصولات خود در برابر آسیب های احتمالی محافظت کرده و هزینه هایتان را کاهش دهید. با این روش می توانید بر روی برندسازی و افزایش آمار فروشتان هم متمرکز شوید.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر یا توصیه های اختصاصی هستید، تردید نکنید و با ما تماس بگیرید یا سبد محصولات ما را از نظر بگذرانید.

 


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *