منحنی‌ها در بسته بندی خلاقانه

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

بازی با منحنی‌ها محدودیت‌های مقوا را برای این کار نشان می‌دهد. می‌توانید یک تکه مقوای مسطح را در دست بگیرید و آن را به صورت‌های مختلف انحنا دهید، ولی زمانی که می‌خواهید یک منحنی روی کارتن ایجاد کنید، با حقیقتی غیرقابل انکار مواجه می‌شوید؛ برای هر منحنی، باید یک منحنی معکوس در سمت دیگر داشته باشید. بهترین کارتن‌های منحنی این قانون فیزیکی را به عنوان پایه موفقیت خود استفاده می‌کنند. در اینجا نکات مهمی عنوان شده که موقع ایجاد منحنی در کارتن خود باید به آنها توجه کنید.

منحنی برابر با منحنی

بالش شاید واضح‌ترین مثال برای نشان دادن خصوصیات طبیعی مقوا باشد. این تصاویر نشان می‌دهند که چگونه شدت یک منحنی، منحنی موجود در سمت دیگر را نیز تحت فشار می‌گذارد، و هر چه منحنی بزرگتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مشکلات ساختاری به وجود آید. ناحیه‌ای مطمئن در هر فشار باز و بسته شدن وجود دارد. هر چیزی به فشار بسیار اندک (منحنی‌هایی که بسیار مسطح هستند) موجب می‌شود که جعبه به درستی بسته نشود، و هر فشار زیادی (انحناهای شدید)، کاغذ را به هم می‌چسباند و موجب کارکرد درست جعبه می‌شود. وقتی به تصویر نگاه کنیم، متوجه چین‌هایی در کاغذ می‌شویم -این علامتی است که نشان می‌دهد که به مرز ناحیه ایمن کاغذ رسیده‌اید.

یکی از بهترین ویژگی‌های کاربردی بسته‌بندی بالش این است که به راحتی مسطح می‌شود. در واقع، فقط به صورت سه‌بعدی زمانی باز می‌شود که فشار عنوان شده در بالا را به آن وارد کنیم و منحنی‌ها را در هم فشار دهیم.

بالا بردن شدت هر منحنی در یک کارتن قدرت کاغذ را بالاتر می‌برد.

صاف کردن یک منحنی

در حالی که بسته‌بندی بالش به طور طبیعی وقتی خالی می‌شود صاف می‌شود، منحنی‌هایی که به‌وسیله تا کردن بیش از یک نقطه به‌وجود آمده‌اند، مانع صاف شدن یک کارتن می‌شوند. (این چیز بدی است، زیرا کارتن برای انتقال مناسب از کارخانه سازنده بسته‌بندی به تولید کننده محصول باید قابلیت صاف شدن داشته باشد.)

دو راه برای کار کردن به یک منحنی که به صفحه بیرونی روی کارتن متصل نمی‌شود، وجود دارد. اولین راه جایگزین کردن هر زبانه چسب با زبانه قفل است، که در صفحات پیش مشاهده کردید. این کار به کارتن اجازه می‌دهد که بدون در نظر گرفتن نوع منحنی به راحتی صاف شود. دومین انتخاب، و معمولا از دید بسته‌بندی کننده محصول (شرکت مسئول برای قرار دادن محصول تولید شده درون کارتن) کاربردی‌تر، در شکل نشان داده شده است. دقت کنید که چطور شیار اضافه در طول دو وجه کارتن به آن امکان صاف بودن می‌دهد. چنین به نظر می‌رسد که این کار یک اشتباه در زیبایی‌ جعبه باشد، اما زمانی که این شیارها در وجوه جعبه قرار می‌گیرند، می‌بینیم که در سطح گرافیکی روی جعبه پنهان شده‌اند.

در این عکس توجه کنید که چگونه جعبه ساخته شده در سمت چپ شیار ندارد. وقتی پروتوتایپ‌ها برای ارائه یا عکسبرداری ساخته می‌شوند، غیر معمول نیست که شیارها با اهداف زیبایی حذف گردند، ولی باید در نظر داشت که آنها برای تولید ضروری هستند.

 

منحنی روی یک کارتن زاویه‌دار

این تصویر و دیاگرام که نشان داده شده، مثالی از یک تلفیق موفق است. وقتی در این متد کنکاش می‌کنیم، باید به فاصله در دسترس که به مقوا اجازه می‌دهد تا از یک منحنی به یک لبه صاف تغییر شکل دهد، توجه کنیم.. نیروی  بیرون کشیدن زبانه نیز شدتی فراهم می‌کند که برای شکل کارتن مفید است.

آموزش اول | علامت‌گذاری و تا زدن

در آینده نگاهی دقیق‌تر به تکنیک‌هایی خواهیم پرداخت که به شما در ساختن نمونه برای یک ارائه استاندارد و عکس‌برداری فراهم می‌کند.

این مثال به اصول جابجایی مقوا در ساختن جعبه اشاره دارد. میزان صحیح آماده‌سازی موجب می‌گردد تا در نهایت بتوانید جعبه بهتری تولید کنید. تمامی اندازه‌گیری‌ها باید دو یا سه بار بررسی شوند، و شما باید از قبل یک نمونه امتحانی بسازید تا مطمئن گردید که تمامی قسمت‌ها به همان صورتی است که باید باشد.

بسیاری از تولیدات کاغذی وجود دارند که می‌توان برای تهیه نمونه از آنها بهره برد. اما کاغذ و مقوای ۰۱۴ و ۰۱۶ SBS برای این کار معمول است. برای مثال، کاغذهای چاپ جدید برای پرینتر‌های رنگی خانگی در وزن‌هایی نزدیک به ضخامت مقوا ارائه می‌شود –در حالی که پرینت روی برخی از آنها بسیار زیبا انجام می‌شود بقیه چنین نیستند.

۱- کاغذ پوستی (یا کاغذی که طرح با دقت روی آن منتقل شده) با نشان‌های برش را روی کار نهایی تنظیم کنید. در این مثال، کار نهایی مستقیما بر روی یک مقوای کارت ویزیت ضخیم پرینت شده است، اما اگر می‌خواهید یک خروجی نازک‌تر را روی مقوای کارت ویزیت بچسبانید، به‌خوبی آنها را روی هم بچسبانید و برای اطمینان از اینکه آنها در انتها جدا نخواهند شد.

۲- وقتی کاغذ پوستی به درستی تنظیم شد و اطراف آن با چسب کاغذی ثابت شد، از پین برای علامت‌گذاری هر اتصال روی کاغذ استفاده کنید. پین را به‌خوبی روی آن فشار دهید تا اثر خود را بر مقوا باقی بگذارد.

۳- درحالی که هنوز بالای کاغذ پوستی به مقوای زیرین اتصال دارد از پایین آن را جدا کنید و بررسی کنید که آیا تمامی زوایای مورد نیاز علامت‌گزاری شده است. چاپ رنگ‌های روشن روی مقوای بازیافتی امکان‌پذیر نیست، زیرا این مقوا خود رنگ قهوه‌ای غنی دارد و جوهر سفید در پرینتر‌های ترکیبی وجود ندارد. در این مثال بافت مقوا اسکن می‌شود و سپس کار طراحی بر روی بافت اسکن شده انجام می‌پذیرد.

۴- کاغذ را برگردانید و از یک خط‌کش تی استفاده کنید تا مطمئن شوید که کار با زاویه درست انجام می‌شود، آن را به حالت اول برگردانید سپس نقاط را به هم متصل کنید.

۵- از یک مداد سخت برای کشیدن خطوط نازک و محو استفاده کنید. درست است که افراد با تجربه اغلب از این بخش چشم‌پوشی می‌کنند، اما شما این کار را انجام دهید، زیرا یک اشتباه در این مرحله می‌تواند موجب اتلاف زمان و هزینه گردد.

۶- از تا کن استخوانی و یک خط‌کش استیل یا گونیا برای علامت‌گذاری صحیح عمودی و افقی استفاده کنید.

۷- توجه کنید که گونیا استفاده شده تا علامت‌های عمودی به درستی و با دقت گذاشته شوند -این کار موجب دقت بالای کار می‌شود، و مانع هر گونه انحراف از اصل کار می‌شود.

۸- وقتی تمامی شیارها را گذاشتید، همان ترتیب را موقع برش جعبه نیز به کار ببرید. توجه کنید که چگونه لبه کاغذ برای محافظت از قسمت‌های مهم استفاده می‌شود؛ اگر تیغه‌ها از لبه بریده شد، تنها ضایعات کاغذ از بین خواهد رفت.

۹- تا کن استخوانی برای اطمینان از اینکه تمامی علامت‌ها در خط تای صحیح خود قرا دارند به کار برده می‌شود. گوشه‌ها را بیشتر بفشارید تا زوایا به خوبی مشخص شوند و مانع برگشتن کاغذ به حالت اولیه خود شوید. اگر تنها این کار را انجام دهید، بعد از اینکه کار تمام شد کاغذ می‌تواند بدون تا زدن به سمت بیرون تا شود.

نکته: چسب

چسب رزین، اگر برای مواد مناسب استفاده شود و به میزان مناسب به هر دو سطح مالیده شود، به خوبی می‌چسبد. همچنین به نسبت چسب‌های اسپری بهتر می‌تواند به دو لبه مالیده شود که این کار مانع از چسبیدگی گوشه‌ها و متمایل شدن آنها از زاویه نود درجه می‌شود. مطمئن شوید که قبل از قرار دادن قطعات روی هم چسب کاملا خشک شده است. انواع مختلفی از چسب‌های کاغذ موجود است، اما باید آنها را آزمایش کنید، زیرا برخی از آنها خیلی خوب می‌چسبند -اما سطوح را روی هم فشرده نمی‌کنند- انواع دیگری نیز هستند که به خوبی نمی‌چسبند و برای نگه داشتن یک جعبه مناسب نیستند. متاسفانه، بهترین نوع چسب‌های اسپری ممکن است سمی‌ترین نوع آنها باشد.

به خاطر داشته باشید که چسب‌ها تنها زمانی به خوبی عمل می‌کنند که سطوح چسب مناسب باشند. هر چه کاغذ جذب بیشتری داشته باشد چسب بیشتری مورد نیاز است، یا چسبی که قوی‌تر باشد باید استفاده شود. مطالعات بعدی در مورد مراحل کار بینش بهتری در مورد مواد و چسب‌ها در اختیار شما قرار خواهد داد.


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *