مطالعه‌ موردی در مورد ساختن پروتوتایپ

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

مطالعه‌ موردی در مورد ساختن پروتوتایپ بسته بندی

اکنون که برخی مطالب کاربردی در مورد ساخت پروتوتایپ را آموختیم، وقت آن رسیده که نگاهی عمیق به مطالعات موردی در این رابطه بیاندازیم. طراحی‌کنندگان کارهایی که در اینجا می‌بینید، همگی دانشجویان کلاس‌های طراحی گرافیک در کالج هنر و طراحی ساوانا امریکا هستند که این پروژه‌ها را با طرح‌های اولیه و اتود زدن شروع کرده‌اند. در طراحی تمامی بسته‌بندی‌ها کارکرد دوم نیز در نظر گرفته شده است، و انواع مختلفی از کارکرد دوم برای جعبه‌های طراحی شده، از ظرف ساده گرفته تا محفظه تفکیک‌کننده مواد، تا استفاده‌های غیرقابل پیش‌بینی به نسبت بسته‌بندی اولیه را مرور خواهیم کرد.

در ابتدا ساختن جعبه با مقوا را بررسی می‌کنیم. چندین کتاب خوب که شامل تعداد زیادی گستره تیغ بسته‌بندی‌های مقوایی است وجود دارد. از جمله این کتاب‌ها کتاب لزلو راث و جورج وایبنگا به نام «کتاب الگوی طراحان بسته‌بندی» و کتاب «ایده‌های مبتکرانه انجمن بسته‌بندی مقوایی: کتابچه‌ای برای طراحان، تولیدکنندگان و خریداران بسته‌بندی‌های مقوایی (جلد دوم)» را می‌توان نام برد. هر طراحی که به کنکاش در مورد امکانات بالقوه تا کردن کارتن‌ها علاقه‌مند باشد، باید با این کتاب‌ها آشنایی داشته باشد، اما چالش واقعی فراتر از اینها است –یافتن این پاسخ که وقتی شما کار با این الگوهای بسته‌بندی ساخته شده را آغاز می‌کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

ساخت و ساز از کارتن‌های مقوایی تا ست باکس

اکنون که برخی مطالب کاربردی در مورد ساخت پروتوتایپ را آموختیم، وقت آن رسیده که نگاهی عمیق به مطالعات موردی در این رابطه بیاندازیم. طراحی‌کنندگان کارهایی که در اینجا می‌بینید، همگی دانشجویان کلاس‌های طراحی گرافیک در کالج هنر و طراحی ساوانا امریکا هستند که این پروژه‌ها را با طرح‌های اولیه و اتود زدن شروع کرده‌اند. در طراحی تمامی بسته‌بندی‌ها کارکرد دوم نیز در نظر گرفته شده است، و انواع مختلفی از کارکرد دوم برای جعبه‌های طراحی شده، از ظرف ساده گرفته تا محفظه تفکیک‌کننده مواد، تا استفاده‌های غیرقابل پیش‌بینی به نسبت بسته‌بندی اولیه را مرور خواهیم کرد.

در ابتدا ساختن جعبه با مقوا را بررسی می‌کنیم. چندین کتاب خوب که شامل تعداد زیادی گستره تیغ بسته‌بندی‌های مقوایی است وجود دارد. از جمله این کتاب‌ها کتاب لزلو راث و جورج وایبنگا به نام «کتاب الگوی طراحان بسته‌بندی» و کتاب «ایده‌های مبتکرانه انجمن بسته‌بندی مقوایی: کتابچه‌ای برای طراحان، تولیدکنندگان و خریداران بسته‌بندی‌های مقوایی (جلد دوم)» را می‌توان نام برد. هر طراحی که به کنکاش در مورد امکانات بالقوه تا کردن کارتن‌ها علاقه‌مند باشد، باید با این کتاب‌ها آشنایی داشته باشد، اما چالش واقعی فراتر از اینها است –یافتن این پاسخ که وقتی شما کار با این الگوهای بسته‌بندی ساخته شده را آغاز می‌کنید، چه اتفاقی خواهد افتاد.

در حالی که برای تهیه کردن پروژه‌های مقوایی محدودیت‌های جدی در مورد اندازه، متریال و ساختار وجود دارد، ست باکس به استثنای چیزهای غیرممکنی که در ذهن است و امکان عملی کردن آنها نیست، هیچگونه محدودیتی ندارد. ست باکس‌ها ممکن است با فلز، حلب، چوب یا هر مصالح دیگری ساخته شوند و یا اگر بودجه اجازه چنین کارهای پرهزینه‌ای را ندهد، می‌توان کاغذهایی که تقلیدی از بافت مواد مورد نظر هستند را مورد استفاده قرار داد. دامنه وسیع و بی‌نظیر کاغذ‌های بافت‌دار به طراحان بسته‌بندی امکان آفرینش بسته‌بندی‌های غنی و خارق‌العاده را بدون نگرانی برای استفاده از مواد و مصالح غیرمعمول می‌دهد.

در حالی که چنین بررسی‌هایی خود مقدار اندکی مواد دورریز تولید می‌کند، استفاده خلاقانه از متریال دور ریختنی میزان ضایعات را از تمام جهات کاهش می‌دهد. با استفاده به میزان نیاز از متریال برای تهیه پروتوتایپ‌ها، می‌توانیم متریال مورد نیاز برای تولید محصول را به حداقل برسانیم.

 

تفکیک‌کننده گیره کاغذ

یی‌چان چن | تفکیک‌کننده گیره کاغذ

اهداف

گیره‌های کاغذ کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما وقتی منتظر هستند تا مسوولیت به آنها محول شود، تمایل دارند که موجب آزار ما شوند. وقتی به آنها نیاز نداریم در هر جا می‌توانیم آنها را مشاهده کنیم، اما وقتی آنها را لازم داریم خود را زیر هر شیء ممکن پنهان می‌کنند!

اهداف این پروژه ارایه کارکرد دوم تفکیک‌کننده برای جعبه گیره‌ها بدون افزودن مواد به بسته‌بندی اولیه است. با انجام این کار، بسته‌بندی خود تبدیل به یک محصول ارزشمند می‌شود که گیره‌های کاغذ را در خود نگه می‌دارد و موقع لزوم می‌توان به راحتی به آنها دسترسی پیدا کرد.

راحتی استفاده نخستین نگرانی است، که تنها به معنای راحتی در تفکیک محصول نیست، بلکه راهی آسان برای جای‌دهی دوباره آن را نیز شامل می‌شود. اگر هر کدام از مراحل دشوار و طاقت فرسا باشد، احتمال استفاده مردم از کارکرد دوم این بسته‌بندی کمتر خواهد شد. همچنین بسته‌بندی به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در دو وضعیت مورد استفاده قرار گیرد؛ وضعیت بالای میز –که از طریق به عقب کشیدن قسمتی که در اصل برای باز و بسته‌کردن جعبه در عقب آن تعبیه شده است، امکان‌پذیر می‌شود- و یک وضعیت مناسب آویزان بودن، که از طریق استفاده از سوراخ برش‌خورده در پنل عقبی است.

 

ایده‌های اولیه راه خود را از میان اسکیس‌های خطی اولیه و تبدیل سریع آنها به اتودهای کاغذی می‌یابند. یک تفکیک‌کننده دایره‌ای دارای دستگیره به نظر بسیار پیچیده می‌آید، و ممکن است میزان کاغذ بیشتری نسبت به اندازه معمول نیاز داشته باشند.

همانطور که بسته‌بندی ساده می‌شود و مواد آن کاهش پیدا می‌کند، دری که به عقب برمی‌گردد و مانند پایه می‌ایستد، به‌عنوان ابزاری برای مجال دادن به جاذبه برای تفکیک گیره‌ها استفاده شد.

 

 

ضایعات پنجره برش خورده مقاومت لازم را در تاخوردن به عقب ایجاد می‌کند. نیروی فیبر اجازه می‌دهد که زبانه داخلی گیره‌ها را تا زمانی که شخصی آنها را بیرون نکشیده، در جای خود ثابت نگه دارد. چیزی که به صورت یک پنجره کوچک آغاز شده است، چنان بزرگ می‌شود که مصرف‌کننده می‌تواند مقدار دقیق گیره‌های باقی‌مانده در جعبه را حساب کند.

 

 

یک درب به راحتی باز شونده که امکان بسته شدن راحت را نیز بدهد واقعا مورد نیاز است. در اینجا جزییات ارتباط میان سینی داخلی و جعبه بیرونی تصحیح شده است. وجه بالایی به عقب رول شونده مکانیزمی ساده و کم‌هزینه را برای ایستایی فراهم می‌کند، در حالی که زبانه‌های کوچک درنهایت گرد می‌شوند تا هم از نظر ظاهر و هم کارکرد مناسب باشند.

چرا وقتی که نیازی نیست از چسب استفاده کنیم؟ ورودی سینی داخی بر روی یک قفل ساده که تا می‌خورد و به دور دو زبانه کوچک برای استحکام بیشتر قرار می‌گیرد، قرار دارد.

 

 

 

این تصاویر تکامل ورودی پایین را نشان می‌دهند که مسوول تفکیک محصول است. این ورودی هدفی دوگانه دارد –در قفسه باید با ایمنی تمام بسته شود تا از محصول محافظت کند، اما وقتی از محصول استفاده می‌شود، باید نقش کامل خود را در تفکیک محصول ایفا کند. هدف استفاده از با کیفیت ترین متریال برای فراهم کردن استقامت فیزیکی و انعظاف‌پذیری مورد نیاز برای تفکیک راحت است، در همان زمان باید از افتادن غیرعمدی محصول نیز جلوگیری کند. نتیجه نهایی تلفیق یک زبانه قفل و عقربک است. نتیجه به دست آمده تفکیک‌کننده‌ای است که به راحتی با قرار دادن انگشت بر دکمه گیره و آزاد شدن گیره، آن را می‌اندازد.

وقتی سینی از درون جعبه کشیده می‌شود، دای کات‌های هلالی شکل در کناره‌ها به محکمی در زبانه‌های کوچک قفل می‌‌شوند و حاصل آن سیستم سریعی است که سینی را باز نگه می‌دارد، در نتیجه گیره‌ها می‌توانند به راحتی دوباره جایگزین شوند.

 

 

برای اینکه این بسته‌بندی با طبیعت سازگارتر باشد، طراح می‌تواند از جوهر غیرمتالیک استفاده کند. جوهرهای متالیک شامل فلزات سنگین هستند و درنتیجه مراحل تولید آنها سمی‌تر است. به این نکته اشاره نشد که چنین جوهرهای متالیک کمپوست شدن ایمن بسته‌بندی را غیرممکن می‌سازد. این مثال می‌تواند به‌عنوان یک نکته قابل توجه در مورد اینکه چطور طراحان می‌توانند به راحتی به دام آفرینش ظاهری خاص بیفتند، که حتی در استفاده دوم نیز می‌تواند اتفاق بیفتد در نظر گرفته شود. چالش استفاده نکردن از مواد متالیک وابسته به سایر چالش‌های طراحی نیز هست –جست‌وجو برای سایر انتخاب‌های رنگی ممکن است به خوبی دری به سوی نتایج نهایی تاثیرگزارتر باز کند.

 

 

طراح به‌وسیله تصویرسازی جهت‌های واضحی را طراحی می‌کند که اطلاعات کافی برای هر مشتری یا خریدار، برای اطلاع یافتن از چگونگی استفاده دوم فراهم می‌کند.

 

 

 

دوین او بریان | پیک هولدر گیتار

اهداف

محصولات کوچک نیاز به بسته‌بندی‌های کوچک دارند، اما بسته‌بندی‌های کوچک طراح را به راه‌حل‌های غیرابداعانه محدود نمی‌کنند. نوازندگان گیتار غالبا موقع نواختن پیک از دستشان می‌افتد. با وجود اینکه پیک‌های اضافه غالبا میان سیم‌های بالای گیتار قرار داده می‌شود، این متد ساده تنها امکان قرارگیری یک پیک اضافه را فراهم می‌کند. این بسته‌بندی برای دسترسی آسان به تعداد زیادی پیک که در جای مناسب قرار گرفته‌اند، طراحی شده است.

فاکتور کاربردی بودن همیشه بسیاری از جزئیات این راه‌حل را دربرمی‌گیرد -از تایپوگرافی چاپ شده روی آن گرفته تا نوع کاغذ و تا ارتباط آن با نمونه‌ مقواها. راه‌حل استفاده از چاپ دو رنگ هزینه‌ها را پایین می‌آورد، جوهر مورد استفاده را کاهش می‌دهد، و گذشته مه‌آلود و ترانه‌های بی‌پروای بلوز و راک‌اند رول را به خاطر می‌آورد.

 

مطالعات اولیه ساختاری

تصاویر نشان داده شده در اینجا نخستین تجریبات برای ایده این بسته‌بندی است. یک کیف‌پول استفاده شده چرم به نظر مناسب می‌رسید، اما برای مقصود ما بسیار بزرگ بود. مقیاس اولیه و تناسبات کاملا باید از محصول و فضای استفاده ثانویه گرفته می‌شد. مطالعات شکلی با یک فرمت چهارگوش اولیه آغاز شد.

نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفته می‌شد این بود که اندازه بسته‌بندی باید با انواع مختلف گیتار مطابقت داشته باشد. با تحقیق روی آن این نتیجه حاصل شد که سبک رایج فندر استراتوکستر کوتاه‌ترین فاصله را میان مهره و نخستین کلید دارد. اسم پیک پاکت از لحاظ لغوی یادآور بافت کتانی و شکل جیب پشت شلوار جین است.

 

 

 

مطالعات بیشتر در مورد نوع چاپ روی کاغذهای مختلف انجام شد. در اینجا یک کاغذ ۱۰۰درصد بازیافت شده بررسی شده است و مستقیما روی بوکلت پرینت انجام شده است.

دسترسی محدود به برخی از انواع کاغذ مستقیما تهیه شده از چوب، موجب پیشرفت در کار شد؛ از حرف d کوچک به صورت چرخیده به جای حرف p کوچک استفاده شد.

مجموعه‌ای از مطالعات چاپی انجام شد تا سبکی مشابه دوران بلوز و راک‌اند رول به دست آید. این لی‌اوت‌ها به‌صورت پرس‌بد تهیه شده‌اند. ایده آن فشار آوردن به ذهن برای فعال شدن خلاقیت است.

 

 

پالایش گرافیک سطح بر دو جنبه مهم از طراحی بسته‌بندی‌های کوچک تاثیر می‌گذارد:

۱) عناصر تایپوگرافی باید هرجا که امکان دارد بزرگ شوند. راه‌حل‌های اولیه نشان دهنده حساسیت طراح برای رعایت فاصله میان هر عنصری است. اگرچه در بسته‌‌بندی‌های کوچک اختصاص دادن بخش زیادی به فضای منفی بر خوانایی و جذابیت گرافیکی تاثیر منفی می‌گذارد.

۲) به افزایش کنتراست بصری از چپ به راست توجه کنید. استفاده از رنگ قرمز برای ایجاد جذابیت بیشتر در قفسه و دید کلی بیشتر افزایش یافته است. کنتراست حتی از این نیز پیشتر رفته و در دو مثال‌ انتهایی با استفاده از خط سیاه بیشتر شده است. خط سیاه به‌صورت یک کادر عمل کرده و توجه بیشتری را به فضای داخلی بسته‌بندی اعمال کرده تا مطمئن شویم که حتی روی یک میز چوبی قدیمی نیز بسته‌بندی جذابیت و گیرایی خود را دارد. سایر مراحل انتهایی شامل ضخیم‌تر کردن خطوط برای تاثیر بیشتر زیبایی و افزایش جذابیت بسته‌بندی و برای این است که نوشته روی تای داخلی تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

 

 

گسترده

این بسته‌بندی عنوان اختصاری «the bomb» را به خاطر شکل گسترده‌اش گرفته است.

توجه کنید که چطور شکاف در این بسته‌بندی کارکرد دوگانه‌ای به‌عنوان گیره گیتار دارد.

بخش‌های پانچ شده در گسترده، به‌عنوان متدی برای قرار دادن بسته‌بندی در معرض دید برای خرید استفاده شده است. اما پس از خرید آن به راحتی پایین می‌آید.

 

 

ارایه محصول برای فروش

 

 

ارایه محصول در نقطه فروش (POP) بخشی مهم در نقشه بسته‌بندی است، و هر چه بسته‌بندی کوچک‌تر باشد، ارایه آن مهم‌تر می‌شود. در این مورد، ما محصولی ارزان‌قیمت در بسته‌بندی ارزان‌قیمت داریم، بنابراین POP یک بسته‌بندی ساده بدون چسب با پنل بسته‌بندی است. پیک‌های گیتار بسیار شبیه به آدامس بادکنکی هستند، زیرا بسیار مورد استفاده هستند، ولی معمولا زمان اندکی عمر می‌کنند. به خاطر اینکه پیک‌های جدید گیتار همیشه مورد نیاز هستند، و به خاطر اینکه اندازه محصول کوچک‌تر از آن است که بتوان آنها را در سیستم قفسه‌های یک فروشگاه موسیقی جای داد، بالای پیشخوان مکان مناسبی برای قرارگیری و فروش چنین محصول کوچکی است.

گرافیک افقی به سرعت بر تم اصلی برند تاثیر‌گذارده است، و شعارها روی جعبه پیک، در جیب نوک‌تیز و بر جعبه بالای پیشخوان از بازی با کلمات استفاده می‌کنند تا با بسته‌بندی هماهنگی داشته باشد. مکعب‌های قرمز ‌رنگ از رنگ قرمز خالص، بر رنگ برند تاثیر می‌گذارند. لوگو بزرگ است و در طول بالای POP قرار دارد. POP یک ساختار بدون چسب است به این علت که قیمت کاهش یابد و تاثیرات محیطی کمتری داشته باشد.

عمل باز کردن بسته‌بندی یک عملکرد متوالی است، و طراح بسته‌بندی زیرک می‌داند که چطور از مزایای حرکت آهسته این توالی استفاده کند. از بیرون، کلمات کاربردی اطلاع‌رسانی دارند. اما، وقتی که جعبه باز می‌شود، کلمه گیتار پیام زبانی متفاوتی را ارایه می‌دهد.

 

 

تیغه در اصل به اندازه کافی ضخیم است که محصول را نگه دارد، اما بعد برای نمایش دادن بهتر بسته‌بندی عریض‌تر می‌شود. ضخامت بیشتر همچنین بسته‌بندی با تناسباتی را بوجود می‌آورد که به طور تقریبی شبیه به جعبه بازی است. این تشابه تصادفی نیست؛ بخشی از جذبه معنوی نوازنده گیتار سیگاری است که از دهانش آویزان است.

 

 


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *