سخنی با تولیدکنندگان : انقباض تورمی یا “Shrinkflation”

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

shrinkflation

 

اصطلاح  “shrinkflation”از دو کلمه  “shrinkage” به معنای جمع شدگی یا افت حجم و “Inflation” یا تورم  ریشه گرفته است.

حالتی است که تولیدکنندگان یک محصول بر اثر تورم به وجود آمده در بازار سعی می کنند برای حفظ قیمت های قبلی محصولاتشان و این که نشان دهند تورم بر روی کسب و کار آنها اثر منفی نگذاشته است، با کوچک تر کردن سایز یا کم کردن وزن محصول تولیدی، محصولات خود را با همان قیمت های قبلی به بازار عرضه کنند. در کل در این حالت قیمت و بسته بندی خود را تغییر نمی دهند ولی محتویات محصول را کاهش می دهند.

shrinkflation

ما در تیغ و تا طرفدار “Fair play” یا رفتار منصفانه و طبق مقررات به ویژه با مشتریان و تولیدکنندگان هستیم.

تولید کنندگان محصولات با استفاده از تکنیک Shrinkflation ، از شکایت مشتریان درخصوص افزایش قیمتها و یا کم شدن محتویات محصولات  جلوگیری بعمل آورده اند.

اکثر مواقع اتفاق افتاده که بسته بندی محصولی را بازمی کنیم و و متوجه این موضوع می شویم که نسبت به قبل یا سایز محصول کوچکتر شده و یا حجم محصول کمتر شده است.

ما چندین نمونه را برای شما بازگو می کنیم بدون اینکه بخواهیم نقد کنیم یا تولید کننده را مقصر جلوه دهیم.

shrinkflation

تا حالا دقت کرده اید وقتی پاکت چیپس را باز می کنیم بیشتر هوا داخل پاکت است تا چیپس، به نظر شما متوجه لق زدن تیوب خنیردندان در داخل جعبه اش شده اید؟ یا اینکه بعضی تولیدکنندگان تغییرات ظریفی همچون  زاویه دار کردن یا ایجاد فرورفتگی در ساختار بسته بندی خود ایجاد کرده اند که از حجم محصول کم کنند.

shrinkflation

از یک طرف انقباض تورمی یک هدف و فرصتی است برای تولیدکنندگان تا تورم را دور بزنند و از طرف دیگر تولید کنندگان زمان و بودجه کافی برای دوباره طراحی کردن ساختار بسته بندی های محصولات خود طبق حجم محصول را ندارند.

shrinkflation

نتیجه

در تیغ و تا ما در کنار شما هستیم تا اقتصادی ترین و مناسبترین بسته بندی را با توجه به حجم محصول شما باز طراحی و نمونه سازی کنیم.

این امکان در تیغ و تا وجود دارد تا با محاسبه دقیق کمترین دورریز متریال مصرفی و چیدمان بهینه ، طراحی هدفمند و استاندارد گامی در جهت رفاه حال تولید کنندگان و در نهایت مصرف کنندگان برداریم.

shrinkflation

shrinkflation

shrinkflation


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *