قبل از شروع طراحی بسته بندی به این سوالات باید پاسخ بدین

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

قبل از شروع طراحی بسته بندی به این سوالات باید پاسخ بدین

طراحی بسته بندی در چند سال اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده، چون شرکت ها و تولیدکنندگان محصولات مختلف به این نتیجه رسیدن که، طراحی بسته بندی جذاب و عالی برابر است با افزایش فروش. طراحی بسته بندی یکی از مهم ترین عناصر در راه اندازی و تولید یک محصول جدید هست که توسط اون میشه محصول رو به مخاطب معرفی کرد. به همین خاطر طراحی بسته بندی به اندازه ی طراحی لوگو و طراحی کاتالوگ و بروشور اهمیت داره و باید طراح گرافیک با ظرافت و دانش کافی این کار رو انجام بده. قبل از شروع طراحی بسته بندی باید طراح گرافیک به تعدادی سوال پاسخ بده و بر این اساس کار طراحی رو انجام بده. برای آشنایی با این سوالات در ادامه با ظریف گرافیک همراه باشین.

هراندازه هم که کیفیت محصول تولیدی در حد خوبی باشه، با یک طراحی بسته بندی ضعیف نمیتونه جایگاه خوبی در بین مخاطبان پیدا کنه. به همین خاطر هست که طراحی بسته بندی تا این اندازه مهم شده و تنها افرادی میتونن این نوع طراحی رو بدرستی انجام بدن که با اصول طراحی بسته بندی به درستی آشنا باشن و متخصص این حرفه باشن. قبل از شروع هر نوع طراحی و یا هر کار دیگه، باید به سوالاتی پاسخ داده بشه از جمله:

طراحی بسته بندی چطور میتونه برند رو معرفی کنه؟

ویژگی اصلی و جایگاه برند در جامعه و بین مخاطبان چگونه هست؟ پاسخ دادن به این سوال میتونه کمک زیادی در انتخاب رنگ، فونت و بافت اصلی طراحی بسته بندی کنه. با این عناصر میشه داستان و پیام اصلی برند به خوبی منتقل بشه و بخش زیادی از طراحی بسته بندی مشخص میشه و کار طراح گرافیک تا حد زیادی مشخص خواهد شد.

 

محصولی که برای اون طراحی بسته بندی انجام دادین چقدر هزینه داره؟

ارزش و قیمت محصولی که قصد دارین برای اون طراحی بسته بندی انجام بدین، تا حد زیادی در انتخاب نوع طراحی بسته بندی تاثیر داره. مسلما برای محصولاتی که گران قیمت هستند، طراحی بسته بندی باید به گونه ای انجام بشه که نشون دهنده ی ارزش اون محصول باشه و به نوعی ارزشمند بودن اون محصول در نگاه اول به بسته بندی اون کاملا درک بشه.

 

متریال و مواد اولیه برای بسته بندی محصول چه چیزی هست؟

در زمان طراحی بسته بندی باید به اینکه طول عمر بسته بندی چقدر هست و بسته بندی چه جنسی خواهد داشت، توجه داشته باشین. بسته بندی میتونه پلاستیک، آلومینیوم، شیشه و کاغذه باشه، اما در انتخاب اینها باید مخاطب اصلی محصولات در نظر گرفته بشه و بر آن اساس جنس بسته بندی رو تعیین کنین.

 

مخاطب اصلی برای طراحی بسته بندی چه افرادی هستند؟

یکی از نکات و سوالات بسیار مهمی که در طراحی بسته بندی باید به اونها پاسخ بدین، اینه که مخاطب اصلی شما چه افرادی هستن. گروه سنی، فرهنگ و اینکه مخاطب متعلق به چه قشری هست، تا حد زیادی در نوع طراحی بسته بندی تاثیر داره. برای مثال اگه قصد دارین طراحی بسته بندی رو برای محصولاتی انجام بدین که توسط قشر جوان و پرانرژی استفاده میشه، با طراحی بسته بندی محصولات مورد استفاده ی افراد مسن تا حد زیادی با هم تفاوت داره. این تفاوت می تونه در انتخاب رنگ، فونت و شکل کلی طراحی بسته بندی نقش تعیین کننده ای داشته باشه.

 

خواسته ی کارفرما در طراحی بسته بندی چه چیزی هست؟

طراح گرافیک هر اندازه هم در کار طراحی بسته بندی مهارت داشته باشه و هنر و دانش کافی در این زمینه داشته باشه، باز هم در نهایت کارفرما تایید کننده ی طرح نهایی خواهد بود. هر چند که طراح گرافیک باید بتونه تا حد زیادی کارفرما رو برای انتخاب طرح بسته بندی مناسب متقاعد کنه، اما باید خواسته های اصلی کارفرما رو در حین طراحی بسته بندی مد نظر داشته باشه تا هر دو طرف از نتیجه ی نهایی کار رضایت داشته باشن. تفاوت طراح گرافیک متخصص در طراحی بسته بندی با افراد مبتدی در این زمینه این هست که،افراد متخصص میتونن نظر و خواسته های مشتری رو با اصول زیباشناسی و نکات فنی طراحی بسته بندی تلفیق کنن و بهترین خروجی رو بدست بیارن.


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *