اصطلاح  “shrinkflation”از دو کلمه  “shrinkage” به معنای جمع شدگی یا افت حجم و “Inflation” یا تورم  ریشه گرفته است.

حالتی است که تولیدکنندگان یک محصول بر اثر تورم به وجود آمده در بازار سعی می کنند برای حفظ قیمت های قبلی محصولاتشان و این که نشان دهند تورم بر روی کسب و کار آنها اثر منفی نگذاشته است، با کوچک تر کردن سایز یا کم کردن وزن محصول تولیدی، محصولات خود را با همان قیمت های قبلی به بازار عرضه کنند. در کل در این حالت قیمت و بسته بندی خود را تغییر نمی دهند ولی محتویات محصول را کاهش می دهند.

ادامه مطلب →


 این نمایشگاه تخصصی در تاریخ ۱ تا ۴ شهریور در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال برگزار شد.

بسیاری از تولیدکنندگان مطرح دارو و وارد کنندگان مواد اولیه دارو در نمایشگاه حضور داشتند.

ادامه مطلب →


 

در این مقاله ما به شما توضیح می دهیم که چطور بسته بندی برند معروف “هاینز” از پلاستیک به مقوا رسید. ما نکاتی را برای کامل کردن موفقیت شما در این مسیر خواهیم گفت.

تغییر از بسته بندی پلاستیکی به مقوا در صنعت بسته بندی بسیار سخت است. خیلی از تولید کننده ها بر روی تحقیق در مورد متریال هایی که مناسب و حافظ محیط زیست هستند سرمایه گذاری می کنند. در هر صورت به خاطر چندین عامل هست که همچنان مطمئن نیستند که چه قدم هایی را می شود برداشت تا به این تغییر رسید و به هدف نزدیک شد.

ادامه مطلب →


۵ روش چاپ در بسته بندی

چاپ بسته بندی مبحث بسیار گسترده‌ای است. برای همین تصمیم گرفتم به جای پرداختن به جزئیات فنی و تکنیکی نحوه عملکرد شیوه‌های چاپ، مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها را شرح دهم تا ببینید با توجه به بودجه و نیازهای بسته بندی شما، کدام روش برایتان بهترین و مناسب‌ترین است.
شرکتی که برای تولید بسته بندی ‌هایتان انتخاب می‌کنید و برایتان پیش فاکتور می‌فرستد، گزینه‌های مربوط به شیوه‌های چاپی شما را محدود خواهد کرد. به عنوان مثال نمی‌توانید از شرکتی که پرینتر دیجیتالی ندارد، بخواهید تا روی بسته بندی هایتان را چاپ دیجیتال بزند. بنابراین شرکت تولیدکننده تصمیم‌گیری شما برای انتخاب روش‌های چاپ بسته بندی هایتان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ادامه مطلب →


هارد باکس

قبل از اینکه ببینیم که هارد باکس چیست، یه تعریف کوتاهی درباره ی آن میخواهیم بدهیم. زمانی که از برترین متریال های مربوط به جعبه های مقوایی سخن می گوییم بیش از هر چیز هارد باکس ها در ذهن ما مجسم می شوند. این باکس ها یکی از زیباترین جعبه های طراحی شده در صنعت بسته بندی هستند که در نگاه اول به جعبه های چوبی شبیه بوده و صورت هندسی بسیار خاصی دارند.

ادامه مطلب →


نقش کیفیت بسته بندی و تاثیر مهم آن بر مشتری

اولین چیزی که می تواند معرف کالا و محصولات تولیدی شما باشد، کیفیت بسته بندی آن خواهد بود. اگر کارخانه و یا یک صنعت تولیدی دارید و یا به نحوی دیگر محصولات مصرفی را در سطحی گسترده توزیع نموده و به بازار عرضه می نمایید، بهتر است دقت بیشتری به این قسمت از تجارت خود مبذول داشته و کیفیت محصول و کالای خود را با توجه به یک بسته بندی مناسب در قفسه فروشگاه ها به نمایش بگذارید.

ادامه مطلب →


بسته بندی های حاوی برچسب

منظور از بسته بندی ظاهر فیزیکی یک محصول است که مصرف کننده در همان وهله نخست با آن مواجه گردیده و نظاره گر می شود، برچسب ها (Labels) عنصر حاوی اطلاعات مربوط به این محصول به شمار می روند.

ادامه مطلب →


طراحی مینیمال در بسته بندی

در گفت‌وگوهای عادی و روزمره قطعا پیش آمده که این عبارت را شنیده باشید: «زیبایی تو سادگیه!».

اگر درک درستی از مفهوم سادگی و مکتب هنری ساده گرایی یا مینیمالیسم داشته باشید، زیبایی چشمگیری در سادگی پیدا خواهید کرد.

ادامه مطلب →


طراحی بسته بندی صادراتی

بعید است که پیش از فرستادن محصولات صادراتی غیر نفتی، به مراحل بسته بندی صادراتی آن‌ها اهمیت داده نشود. چرا که بسته بندی صادراتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند سهم عمده‌ای در افزایش صادرات از ایران به کشورهای همسایه داشته باشد. برای مثال، به هنگام بسته بندی زعفران صادراتی ، علاوه بر مرغوبیت رشته‌های قرمز رنگ زعفران، طراحی بسته بندی آن نیز باید خلاقانه باشد تا مرغوبیت آن، دو چندان شود.

ادامه مطلب →


چطور با یک بسته‌بندی جذاب فروش‌مان را چند برابر کنیم؟

چرا محصول من فروش کمی دارد اما محصول شرکت رقیب که کیفیتش پایین‌تر است بیشتر فروش می‌کند؟ آیا می‌دانستید که یک محصول بد با بسته‌بندی خوب می‌تواند بیشتر از یک محصول خوب با بسته‌بندی بد فروش کند! راستش را بخواهید من هم باور نمی‌کردم که بسته‌بندی تاثیر زیادی روی فروش محصول داشته باشد. تا این که خودم شخصا این مورد را تجربه کردم و فهمیدم که بسته‌بندی چقدر روی رضایت من از خریدم تاثیر داشت

ادامه مطلب →