قوانین برچسب زنی

هنوز اظهار نظری صورت نگرفته است

قوانین برچسب زنی

بسته بندی های حاوی برچسب

منظور از بسته بندی ظاهر فیزیکی یک محصول است که مصرف کننده در همان وهله نخست با آن مواجه گردیده و نظاره گر می شود، برچسب ها (Labels) عنصر حاوی اطلاعات مربوط به این محصول به شمار می روند.

 

برچسب زدن

برچسب ها حامل اطلاعاتی پیرامون یک محصول می باشند. برچسب محصولات اطلاعاتی را در اختیار مشتریان قرار می دهند که بر روی تصمیم گیری آن ها برای خرید کالا تأثیر گذاشته و کمک می کند، در حین استفاده از آن حس بهتری را تجربه کنند. برچسب ها می توانند حاوی اطلاعات زیر باشند:

  • به کار گیری و نگهداری محصول
  • دستورالعمل یا پیشنهادات
  • مواد به کار رفته در محصول یا اطلاعات تغذیه ای
  • ضمانت نامه محصول
  • نام و نشانی سازنده
  • وزن محصولات
  • تاریخ فروش و انقضای محصول
  • هشدارها

 قوانین برچسب زنی

علائم و نشانه های به کار رفته در برچسب ها

بسیاری از علائم و نشانه های به کار رفته در برچسب ها در سطح ملی و بین المللی استاندارد شده و مورد استفاده قرار می گیرند. علائم مربوط به کالاهای مصرفی نمایانگر گواهینامه های کیفی، علائم تجاری و مدارک خرید یک محصول می باشند. برخی از این علائم نکات مربوط به نحوه مصرف و ایمنی و سلامت کالا را بازگو می کنند. به عنوان مثال، علامتی وجود دارد که نشان می دهد، محصولی که در دست دارید از قوانین صحت وزن و اندازه های درج شده در برچسب که توسط اتحادیه اروپا تعریف شده، پیروی می کند. برخی از نشانه ها و علائم نیز به قابل بازیافت بودن و سازگاری با محیط زیست اشاره دارد که از میان می توان کد تشخیص رزین، علامت بازیافت و نقطه سبز را نام برد.قوانین برچسب زنی

قوانین برچسب زنی

قوانین بعضی کشورها، تولیدکنندگان محصولاتی همچون موادغذایی و دارویی را موظف می سازد تا اطلاعاتی از قبیل مواد تشکیل دهنده، ارزش غذایی و هشدار مصرف محصول (FDA) را در برچسب های درج شده بر روی محصولات خود بیاورند. به عنوان مثال در امریکا قانونی به تصویب رسیده و تولیدکنندگان را موظف می سازد تا ترکیبات به کار رفته در ساخت تشک ها، مبلمان و اسباب و اثاثیه منزل را در برچسب محصولات خود ذکر کرده و به اطلاع مصرف کنندگان برسانند. هدف از تصویب این قانون آگاه ساختن مصرف کنندگان از محتویات مخفی یا به اصطلاح مواد پرکننده تشک ها و مبلمان است. قوانین امریکا تولیدکنندگان را ملزم به استفاده از این برچسب ها کرده و از آن ها می خواهد تا مصرف کنندگان را در جریان قرار دهند که مواد داخل کالایی که قصد خرید آن را دارند بازیافتی ست یا خیر. آن ها باید لوگوی بازیافتی بودن کالا را در برچسب ها بیاورند. FPLA (قانون برچسب زنی و بسته بندی محصول) برچسب های قرار گرفته بر روی بسیاری از کالاهای مصرفی را تحت نظارت خود داشته و هویت محصول، شرکت سازنده و مقدار خالص محتویات آن را مشخص می کند.

طبق یکی از قوانین تصویب شده در امریکا تولیدکنندگان موظفند تا مصرف کنندگان را در جریان مواد به کار رفته در کالایی قرار دهند که قصد خرید آن را دارند.قوانین برچسب زنی


ارسال یک پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *